Novinky

Informace o nakupování na intenetu

Podle nejnovějších průzkumů je Česká republika co do počtu e-shopů velmocí. Obrat internetových obchodů v Čechách je v průměru 37 miliard ročně, přičemž aktivních internetových obchodů je přibližně 21 000. (Pro porovnání - ve Velké Británii je aktivních e-shopů asi 30 000.)

Proč tak rádi na internetu nakupujeme?

Především, abychom ušetřili čas. Tento důvod uvádí na prvním místě 73% těch, kdo v e-shopech nakupují.  Za zlomek času, který by jinak strávili chozením od obchodu k obchodu a mezi regály, si na internetu v klidu vyberou zboží a porovnají ceny. Přehledné a jednoduché porovnávání cen je důležité pro 64% zákazníků, 59% dává přednost nakupování na internetu pro širší výběr zboží a 23% nakupujících oceňuje především klid a pohodlí nákupu z domova a bez tlačenic a front u kasy.

Průzkumy ukazují, že na internetu více nakupují muži než ženy, přičemž průměrná výše objednávky činí přibližně 1800 korun.

Čeho se při nakupování v e-shopech obáváme?

Nejčastěji máme strach ze zneužití naší platební karty, takto odpovědělo 81% kupujících.

Dvě třetiny těch, kteří se nákupů na internetu obávají, uvedli jako hlavní důvod, že si nemohou zboží osahat, případně vyzkoušet nebo si nechat poradit, preferují osobní kontakt s prodejcem.

Oproti jiným evropským státům u nás stále ještě převládá nákup zboží na dobírku, kterou upřednostňuje 63% kupujících.

Očekává se, že počet internetových obchodů stále poroste. V současnosti vzniká v Čechách měsíčně asi 800 nových internetových obchodů, z nichž jich ale většina po čase opět zanikne. Před nákupem v pro vás neznámém e-shopu, si o něm nejdříve zjistěte co nejvíce informací a reference.

Poslat balík přes Českou poštu testovali i ti největší 

Testovací provoz nového systému doručování České pošty testoval i jeden z největších shopů Alza. Dle informací zástupců České pošty pilotní provoz testovali smluvní partneři od srpna do poloviny listopadu a bylo podáno celkem přes 102tis. zásilek a balíků. Novou službu "Balík Do ruky" o které jsme již dřive infomovali, využili klienti pošty ve více jak 73%. Pro testování nové služby uzavřela pošta v rámci pilotního testování smlouvy s 94 podavateli. Služba "Balík Na poštu" byla testována s 8 partnery. Mezi smluvními partnery byly například HP Tronic, Profizoo, Alza.cz, Pemic Books nebo Famico. Zákazníci známé kosmetické společnosti Avon Cosmetics preferují jednoznačně "Balík Na poštu".  

Nákupy přes internet zaměstnávají kurýry i Českou poštu

Dle slov tiskového mluvčího Ivo Mravince, zažila Česká pošta rekordní vanoce co do počtu přepravených balíků a zásilek. Rostoucí počet objednávek přes internet pomáhá dopravcům zvyšovat tržby. Česká pošta ve svém největším sběrném uzlu v Praze Malešicích zpracovala až 210 000 balíků za den, průměrný počet běhen roku bývá okolo 75 000 balíků.(Pošta má v současnosti 11 poštovních uzlů.) Na vánoce roku 2010 prošlo dle údajů České pošty třídící linkou 180 000 zásilek.

Poštovní známky na ústupu

Klasické poštovní známky na obyčejný dopis nebo známku jsou na ústupu. Mobilní telefony a zasílání SMS zdarma jsou hlavní příčinou meziročního poklesu až o 14%. Klasická papírová vánočních přání dnešní "náctiletí" již neznají. Internetová generace dává jednoznačně přednost SMS, MMS a další elektronické komunikaci jako e-mail, Skype, ICQ, nebo facebooks. Elektronická komunikace je celosvětový trend, což je důvodem, že ceny poštovních známek stagnují. V ČR je cena 10Kč za zásilku v podobě dopisu do 20 gramů jedna z nejnižších. Známky se tak stávají spíše sběratelskou záležitostí. Aršíkem známek bývají oceněni významné osobnosti či události.Naposledy například poštovní razítko k umrtí prezidenta s podpisem a srdíčkem.(Bohužel razítko dává pouze pošta 012 sídlící na Pražském hradě) S nostalgií můžeme vzpomínat na staré dobré poštovní časy s panem pošmistrem a kulatým razýtkem...  

Palivový příplatek PPL

Společnost PPL CZ s.r.o.oznámila výši palivového příplatku, který vychází z ceny litru nafty 35,53 ke dni 23.12. 2011 zveřejnované ČSÚ(Českým statistickým úřadem) k 23.12. 2011. Palivový příplatek pro měsíc leden 2012 je 6 %.

Po novém roce bude jednodušší poslat balík  

Balíková revoluce v podání České pošty bude dle vyjádření zástupců znamenat návrat na výsluní kurýrních služeb. Mediální prezentace sice není příliš vidět, nicméně pokud dodrží avizované změny, máme se na co těšit. Poslat SMS od doručovatele „Zítra doručujeme balík“ bude očekávanou novinkou. Na žádost příjemce přesměruje doručovatel zásilku na jinou poštu, případně můžete navíc zvolit jiný den dodání. Revoluční bude určitě zrušení papírového oznámení o uložení zásilky.Pomocí internetové stránky www.ceskaposta.cz stačí včas navštívit webové stránky, zde vyplníte jednoduchý formulář, kde si určíte potřebné požadavky.

Jednou z variant je služba "Balík Na poštu", budete si moci balík vyzvednout na některé z 2 600 poboček České pošty po celé České republice. Vyberete pobočku a následující den po podání bude Balík Na poštu připraven na určené pobočce pošty k vyzvednutí.

"Balík Do ruky" je klasické dodání na adresu příjemce s osobním převzetím přímo ve vašem bytě, domě chalupě, kanceláří nebo zaměstnání. 

Jak zdělil veřejnosti generální ředitel České pošty: „Po dlouhé době dochází k zásadní změně nabídky produktů, kdy Česká pošta reaguje na přání svých zákazníků. V novém produktovém portfoliu tak přináší zákazníkům služby zcela ojedinělého typu, o které už v pilotních projektech naši klienti projevili značný zájem. Jinými slovy standardní službu Obchodní balík nahrazuje podstatně lepší Balík Do ruky, Balík Na poštu je pak vzhledem k rozsáhlé pobočkové síti Pošty skutečně ojedinělým produktem na trhu. Velmi podobné je to u Balíku Expres, který velcí hráči na trhu nenabízejí. Tuto službu poskytují například kurýrní služby, ale za řádově vyšší ceny než Česká pošta,“ 

Za revoluční lze opravdu u České pošty považovat posílání avíza o zásilce prostřednictvím SMS či E-mailu. Oproti současnosti, kdy se avizuje zásilka až ve chvíli doručování, dostane nově příjemce avízo již v okamžiku podání zásilky s tím, že bude zásilka předána druhý den. Tím umožňuje příjemci se na příjem připravit, nebo může v předstihu pomocí internetu požádat o změnu místa a dne doručení.

Pošta zavede nové služby od počátku roku 2012. Dle informací pošty testovací  pilotní provoz vykázal až 98% úspěšnost dodání zásilek.

Nákup knihy přes internet

V dnešní době nákup knih na internetu patří k oblíbenému a především praktickému způsobu jejich nakupování. Na jednom místě, bez nutnosti někam chodit a hledat své tituly v regálech, naleznete opravdu široký výběr knih za lákavé ceny.

Výhody nákupu knih na internetu:

- velký výběr knih

- snadná orientace a přehledné vyhledávání

- nižší ceny než v kamenném obchodě, časté slevy a výprodeje

- informace o právě vydaných novinkách do emailu

- knihy v eshopech knižních nakladatelství bývají s předstihem, než v kamenných obchodech

- pokud zadáte poptávku po konkrétním titulu, přijde vám informace, jakmile je k dispozici

- doprava přímo domů

Nevýhodou je, že si knihu neprolistujete. Některé eshopy proto nabízí alespoň náhled na několik stránek knihy pro lepší představu kupujícího o vybraném titulu. 

Co nakupují na internetu nejčastěji muži

Na internetu v dnešní době nakupujeme už téměř všichni.  Za nákupy přes internet muži utratí přibližně stejně jako ženy, přičemž ženy nakupují přes internet častěji a za nižší částky, zatímco muži méně často, ale dražší věci.

 S chutí online nákupů muži využívají především protože jim tím odpadá trmácení se po obchodech, což většina mužů právě nevyhledává. Nezanedbatelné plus je, že si současně se zbožím nahledají veškeré informace o vybraném produktu a nemusí se spoléhat na často neodborné a nepřesné informace prodejců.  V klidu si na internetu vyberou, co potřebují, porovnají parametry a ceny a objednají.

Co tedy nakupují muži přes internet nejčastěji?

Počítače, notebooky, hardware, mobily a jiná komunikační mobilní zařízení včetně příslušenství.

- I když muži většinou do obchodů s elektronikou, mobilními telefony a výpočetní technikou chodí rádi, na prodejně je oproti e-shopům nabídka zboží omezená. Na internetu si navíc lze přehledně porovnat parametry více typů podobného zboží a pomocí srovnávače cen naleznete e-shop, kde zbytečně nepřeplatíte, jelikož rozdíly v cenách bývají značné – v řádech stovek až tisíců korun.

Muži také rádi na internetu nakupují sportovní oblečení, sportovní vybavení, oblečení a obuv.

- Nemusí chodit od obchodu k obchodu, než seženou oblečení v požadované velikosti, které se jim líbí. Na internetu si jednoduše vyberou podle oblíbené značky, typu oblečení, ceny, velikosti…  Pokud oblečení nesedí nebo vám nevyhovuje jeho barva či materiál, zboží  lze do 14dní bez uvedení důvodu vrátit.

Muži využívají internet i k nákupu produktů pro zdraví, kosmetiky, parfémů, hodinek, vstupenek, letenek, dovolených, zájezdů, dárků…

Co nakupují na internetu nejčastěji ženy

Nákupy na internetu si oblíbily ženy i muži všech generací.  Za nákupy na internetu utrácejí ženy i muži v průměru přibližně stejně vysoké částky. Ale sortiment nakupovaného zboží se liší. Co nejčastěji přes internet nakupují ženy?

Jak nejspíš očekáváte, na prvním místě je to oblečení, boty a módní doplňky. Na internetu máte široký výběr „obyčejného“ i značkového oblečení, obuvi, kabelek, šperků a hodinek za atraktivní ceny.  U oblečení a obuvi je to sice trochu loterie, protože si kupované zboží nelze zkusit, avšak máte možnost zboží do 14dní vrátit. Značkové oblečení seženete na internetu výrazně levněji. Sice si většinou připlatíte na poštovném (bývá posíláno prodejci ze zahraničí), ale stále se vám nákup vyplatí a seženete tak i kousky, na které v obchodech nenarazíte.

Velké množství žen na internetu nakupuje také oblečení a hračky pro děti, vybavení pokojíčků včetně doplňků a lůžkovin.

Na dalším místě jsou to produkty pro zdraví a krásu, kosmetika, drogerie a parfémy, kdy si ženy často výrobek vyzkouší, ovoní a prohlédnou v drogerii a přes internet objednají kvůli výhodnější ceně. Pozor dejte na uvedené datum spotřeby především u doplňků stravy, výrobků pro zdraví a kosmetiky.

Oblíbený je i nákup sportovního oblečení a vybavení, vstupenek na kulturní akce, služeb, zážitků nebo pobytů.

 Ženy přes internet nakupují také mobilní telefony, kde si v klidu porovnají nabízené modely a jejich parametry, případně si projdou akce a slevy nabízené e-shopy. Nakupují i jiná mobilní komunikační zařízení včetně příslušenství, počítače, notebooky a hardware.